Finansinis švietimas – aktuali šiuolaikinio ugdymo sritis. Augindami finansiškai raštingą kartą, galime tikėtis pažangumo šalyje. Finansinių žinių bei įgūdžių turėjimas ir asmens gerovė stipriai susiję tarpusavyje. Maža to, įrodinėjama, kad finansiniai vaikų gebėjimai veikia net, atrodytų, su finansais nesusijusias sritis, pavyzdžiui, psichologinę sveikatą ar akademinius pasiekimus. Tad akivaizdu, kad neturint atitinkamų žinių vargiai galima kurti visavertį gyvenimą, stiprinti valstybę bei jos gerovę. Siekdama tobulinti vaikų finansinio raštingumo įgūdžius „Kačiukų“ priešmokyklinio ugdymo grupės bendruomenė nusprendė dalyvauti Lietuvos banko organizuojamame finansinio raštingumo konkurse „Jauna piniginė“. Ugdytiniai ir pedagogai sėkmingai įveikė visus tris konkurso etapus ir tapo 1 – osios vietos nugalėtojais (ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus kategorijoje). Grupės bendruomenei kilo idėja perkurti visiems žinomą pasaką „Ropė“ ir ją iliustruoti. Pasakoje panaudoti raktiniai žodžiai, kurie buvo būtini sėkmingai įgyvendinant kūrybinę užduotį. Dalyvaudami konkurse vaikai suprato, kad finansinis raštingumas anaiptol nėra pinigų skaičiavimas. Tai – kur kas platesnis mąstymas ir gebėjimas valdyti savo asmeninius finansus, planuoti bei įdarbinti juos saviems tikslams pasiekti.
Pristatome konkursui pateiktą, ugdytinių iliustruotą pasaką “Stebuklinga ropė“. Vaikai kūrė ne tik iliustracijas, bet ir patys užrašė personažų žodžius. Kviečiame drauge su kūrėjais pasinerti į pasakos gelmes, atpažinti kasdienybėje sutinkamas finansines problemas ir jų sprendimo būdus.
Priešmokyklinio ugdymo pedagogė Vilma Pilkienė