Biudžetinė įstaiga
Volungės g. 25, 63163 Alytus
Tel. (8 315) 76 590, (8 315) 76591
Juridinių asmenų registras
Kodas 191054959
2017 m. lapkričio mėn.
Pr A T K Pn Š S
« Spa    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

     Vaikystė – tai šviesus, ryškus ir nepakartojamas gyvenimo etapas, kurio svarbiausias uždavinys sukurti ir puoselėti harmoningą vaikystę. Norint pasiekti šį uždavinį, svarbu būti gamtoje ir ją pažinti, nes gamta – vienas galingiausių žmogaus auklėjimo, ugdymo veiksnių, be kurio ir kruopščiausias ugdymo(si) procesas visuomet bus sausas, vienpusis ir nemaloniai dirbtinis. Gyvenant technologijų apsuptyje ir norėdami prisitaikyti prie sparčiai kintančio šiuolaikinio pasaulio dažnai užkertame kelią vaikų ugdymui(si) natūralioje aplinkoje – gamtoje. Šiandien vaikai retai kiekvieną dieną praleidžia žaisdami gryname ore, karstydamiesi medžiais, nevaržomai tyrinėdami aplinką bei jausdami ryšį su ja, taip prarasdami išskirtinę galimybę pažinti visą pasaulį, augti drąsiems, laisviems ir kūrybingiems.

     Ieškant būdų kaip gražinti augančią kartą į gamtą, padėti prisiliesti prie jos „Naminukų“ grupė dalyvauja nacionaliniame konkurse „Pamoka gamtoje: svajokime drauge!“. Šio konkurso viena iš nuostatų yra suorganizuoti pažintinę išvyką į pasirinktos saugomos teritorijos lankytojų centrą, todėl „Naminukų“ grupė aplankė Dzūkijos nacionalinį parką įsikūrusį Marcinkonių kaimelyje. Lankytojų centre vaikai buvo supažindinti su ten įkurta ekspozicija ir po to linksmai nusiteikę nužygiavo į šalia esantį mišką, kur vaikams buvo pravesta pamoka gamtoje: „Nuotykiai pušyne“. Šios pamokos metu vaikai buvo supažindinti su medžiu – pušimi, susipažino su medžio dalimis, jo duodamais vaisiais – kankorėžiais. Taip pat, atrado, kad gamtoje irgi galima piešti ir čia raiškos priemonių gali būti daug bei įvairių, kurias panaudojant paprastas piešimas virsta nepaprastu. Taipogi, vaikai pamokos metu rinko įvairią gamtinę medžiagą: kankorėžius, pušies spygliukus, pagaliukus, akmenukus, su kuria žaidė ir kurią dar panaudos stalo žaidimo gamybai, kurio aprašymą ir nuotrauką siųs į konkursą.

      Po pamokos likusį laiką vaikai aktyviai leido gryname ore ir gamtos apsuptyje: žaidė, statė, stebėjo, tyrinėjo, neprisimindami, kad jiems trūksta mašinėlių ar kokių nors kitų žaislų, nes gamtoje viskas paprasčiau, paprastos šakos, kankorėžiai ir panašiai, virsta keisčiausiais dalykais, čia gyvena laisvė veikti. Derindami ugdymą lauke ir tradicinį ugdymą viduje, padedame vaikams sukurti visapusišką suvokimą apie juos supantį pasaulį ir gebėjimus jame jaustis saugiai bei užtikrintai.

Ikimokyklinio ugdymo auklėtoja Ingrida Matulevičienė